Jack Welch

Jack Welch

Jack Welch s-a nascut la Salem, Massachusetts in 1935. Si-a luat diploma de inginer chimist la Universitatea din Massachusetts, iar masterul si doctoratul au fost obtinute in acelasi domeniu la Universitatea din Illinois.

Jack Welch si-a inceput cariera la General Electric. A fost ales cel mai tanar vicepresedinte in 1972 iar in 1981 a fost ales cel de al optulea presedinte si director general al companiei.

In cei 20 de ani ca si CEO la General Electric, Jack Welch a transformat compania dintr-un mamut birocratic intr-o organizatie dinamica si apreciata. Sub conducerea sa valoarea de piata a companiei a crescut de la 13 miliarde USD la 400 miliarde USD. In tot acest proces, inovatiile in management ale lui Welch i-au facut pe multi sa-l considere cel mai influent CEO al tuturor timpurilor.

Dupa retragerea sa, in 2001, din functiile de presedinte si director general al GE, Jack Welch a publicat autobiografia JACK: Straight From The Gut, devenita un best-seller. De asemenea a inceput sa sutina conferinte in intreaga lume, discutand cu oameni de la toate nivelurile diferitelor organizatii si raspunzand multimii lor de intrebari din diverse domenii. Astfel de intalniri au constituit sursa de inspiratie pentru un alt best-seller al sau: Winning.

In anul 2000 revista Fortune l-a numit “Managerul Secolului”.  In 2005 cititorii revistei Chief Executive l-au ales “Cel mai admirat CEO al ultimilor 20 de ani”. In acelasi an, intr-un studiu condus de revista Fast Company, Jack Welch a fost desemnat “Cel mai important lider al zilelor noastre”.

In prezent, Jack Welch este presedintele companiei Jack Welch LLC, in cadrul careia lucreaza in calitate de consultant pentru un grup restrans de CEO ai unor companii din topul Fortune 500 si tine prelegeri oamenilor de afaceri si studentilor din intreaga lume. De asemenea sustine un curs de leadership la MIT’s Sloan School of Management.

Impreuna cu sotia sa, Suzy, scrie saptamanal un editorial pentru Business Week,  publicat in peste 30 de tari, in care raspunde intrebarilor cititorilor despre afaceri, companii si  provocarile carierei.  In 2006, au adunat aceste articole intr-un volum, Winning: The Answers.